Header Ads

test

Session ဆိုတာ ?

 Session vs. Cookies| Difference between Session and Cookies - javatpoint

Session တွေကလည်း cookieတွေလို dataကိုသိမ်းဆည်ထားပါတယ်။ ဒါပေမယ့် sessionတွေ ကတော့ serverမှာ temporary directoryနဲ့ fileတစ်ခုဆောက်လိုက်ပြီး dataတွေကို သိမ်းပါ တယ်၊ ပြီးရင်သူက ကျွန်တော်တို့ websiteတစ်ခုကို၀င်နေစဉ်အတွင်းမှာ ဒီdata  တွေကို Cookie ထက် တစ်ဖက်သူတွေကပိုမြင်နိုင်ပါတယ်။

ဒါပေမယ့် ကျွန်တော် တို့ထွက်လိုက်တဲ့အခါ အဲ့website ကို ပိတ်လိုက်တဲ့ အခါမှာ ဒီdataတွေက အလိုအလျောက် deletedဖြစ်သွားပါတယ်။

ပြောချင်တာက နောက်တစ်ခေါက် ထပ်ဖွင့်ကြည့်တဲ့အခါ ပထမတစ်ခေါက်တုန်းက သိမ်းထားခဲ့တဲ့ dataတွေ မရှိတော့ပဲ အသစ်ပြန်မှတ်ပေးမှာပါ ဒါတွေကို အများစုခြုံပြီး Session Cookieလို့ခေါ်ပါတယ်။ 

တချို့websiteတွေမှာ Minutes 30အကြာမှ ဖျက်ပေးတာမျိုးလို အချိန်တိုတစ်ခု သတ်မှတ်ပြီးမှ ဖျက်တာမျိုး လည်းရှိပါတယ်။  user ကမတော်တဆ မှားပိတ်တာဖြစ်ဖြစ် ထွက်ပြီးခဏအကြာ ပြန်၀င်ချင်တာဖြစ်ဖြစ် အလွယ်တကူမပျက်သွားအောင်သဘောမျိုးပါ။

 session cookiesတွေဟာ ကျွန်ဝောာ်တို့websiteကိုဖွင့်ကြည့်နေတုန်းမှာ trackလိုက်ပြီး ကျွန်တော်တို့ အသုံးပြု ပုံတွေကို မှတ်သားထားပြီး ကျွန်တော်တို့ လိုချင်တဲ့ informationကို နှစ်ခါ ပြန်မတောင်းရအောင် လုပ်ပေး ပါတယ်။

ဉပမာ ကျွန်တော်တို့ ဈေး၀ယ်လိုက်ရင် ကြိုက်တဲ့ပစ္စည်းလေးတွေကို shopping chartထဲ ထည့်ထားပြီး အကုန်လုံးကို check out မလုပ်ခင်အထိ ကျွန်တော်တို့ရွေးထားသမျှကို chartထဲမှာ စုထားပေးတာမျိုးကို ပြောတာပါ။ 

Cookiesတွေက ခုချိန်မှာ ကျယ်ကျယ်ပြန့်ပြန့် ဉပမာတစ်ခုကို ပြရမယ်ဆိုရင် ကျွန်တော်တို့ ဘဏ်website တစ်ခုပဲ ဖြစ်ဖြစ် Facebookဖြစ်ဖြစ်၊  Login၀င်လိုက်ပြီဆို usernameနဲ့ PWတွေကိုCookie fileထဲက IDအဖြစ် ချိတ်ပေးပြီး သူ့မူရင်းdatabaseကို ချိတ်ပြီး ကျွန်တော်တို့ရဲ့ အသုံးပြုမှုစနစ်တွေ။

ကျွန်တော်အရင်preference တွေကို identifyလုပ်ပါတယ် လုပ်ပြီးတော့ browserကို ပြန်ပို့ပေးပါတယ်။ အဲ့လို‌နည်းနဲ့ ကျွန်တော်တို့ ဘယ်ကပဲဖွင့်ဖွင့် adsပြတာတွေ videoတွေ တက်တာဖြစ်ဖြစ် search historyတွေ ကပဲဖြစ်ဖြစ် အကုန်အတူတူပဲဖြစ်နေတာပေါ့။ ဒီလိုနည်းနဲ့ ကျွန်တော်တို့ အသုံးပြု တာတွေကလည်း ပိုမို လွယ်ကူ သွားတာပေါ့၊ ဒါကအခုအများစု ကcookiesတွေကို အသုံးချနေတဲ့ ပုံစံမျိူးပါ။ 

ဒါ့ကြောင့် တစ်ခါ တစ်လေ ကျွန်တော်တို့ websiteတွေ၀င်ကြည့်တဲ့အခါ this website uses cookiesဆိုတာတွေ ပေါ်လာရင် လန့်ဖြန့်မသွားကြပါနဲ့၊ ဒါဟာ ကျွန်တော်တို့ ကိုuser preferencesကို ပိုကောင်းစေမှာမို့ မပူကြပါနဲ့လို့ ပြောပါ ရစေ။

No comments

LAND of CANAAN

    Canaan is an ancient term for a region approximating present-day Israel , the West Bank and the Gaza Strip , plus adjoining coastal la...